Wil je weten of er voor jou kansen liggen om meer uit jouw merk te halen, zodat je nog meer trots ervaart over je onderneming en meer ideale klanten aantrekt? Neem een paar minuten de tijd en maak deze korte test.

Beantwoord de vragen hieronder met ‘ja’ of ‘nee’ en ontdek of je meer uit je merk kunt halen:
- Weet je waar de focus van je bedrijf ligt voor de komende jaren?
- Vind je dat iedereen voldoende enthousiast is over je bedrijf?
- Kan iedereen op dezelfde manier uitleggen waar je onderneming voor staat?
- Trekt je bedrijf gelijkgestemde klanten, medewerkers en samenwerkingspartners aan, die trouw zijn aan het bedrijf en waarmee het prettig werken is?
- Is het makkelijk om te kiezen wat wel en niet bij je onderneming past, van taalgebruik, kleuren, tot sponsoring en inkoop?
- Zijn er na het instrueren van medewerkers of externe mensen zoals copywriters of vormgevers weinig correcties nodig?
- Is de uitstraling van het beeld dat je gebruikt altijd hetzelfde?
- Hebben de website, social media, e-mails en andere communicatie uitingen dezelfde herkenbare MerkStem en herhalen zij dezelfde KernBoodschappen?
- Het onderscheidt jouw bedrijf zich van concurrenten?
- Heb je naast ‘geld verdienen’ nog een andere inspirerende drijfveer?
Uitslag van de test: Kan ik meer uit mijn merk halen?
Heb je alle vragen met ‘ja’ beantwoord? Gefeliciteerd! Jij hebt grip op je merk. Blijf doen wat je doet, want het werkt.
Heb je sommige vragen met ‘nee’ beantwoord dan liggen er kansen. Word je nu al blij van je merk? Gefeliciteerd het kan nog leuker!
Wil je meer uit je merk halen, dan kun je zelf aan de slag met het boek ‘Maak wat moois van je merk met DIY Branding’. Wil je liever samen met anderen aan je merk werken, dan kun je mee op MerkExpeditie.