persona op telefoon

Persona / Klantreis

Persona + behoeften tijdens de klantreis = Fans

In je MerkKompas heb je al omschreven wat je voor je doelgroep doet en op welke unieke manier. En in je MerkStem staat wat je daarover wilt vertellen en welke taal en toon je daarvoor gebruikt. Je hebt hiervoor al nagedacht over je ideale klantengroep. Toch wil ik je uitdagen hierin nog een stap verder te gaan.

Eerst schrijf je een Persona; een (fictief) persoon die jouw ideale klantengroep vertegenwoordigt. Als je copy gaat schrijven is dat namelijk veel makkelijker met een persoon in gedachten, dan wanneer je een hele groep tegelijk probeert aan te spreken.

Daarna leef je jezelf in deze persoon in en omschrijf je diens specifieke behoeften in iedere fase van de klantreis. Op die manier kun je vragen, bezwaren en onvrede wegenemen voordat deze ontstaan. Je Persona voelt zich begrepen, gezien en is je grootste fan.

Voorbeeld van een Persona & Klantreis

Klik op de knop om de uitwerking van mijn Persona & Klantreis te bekijken.

Doel

Je omschrijft een Persona die symbool staat voor jouw doelgroep. Ook beschrijf je diens behoeften tijdens de klantreis. Dit helpt je om je communicatie hierbij aan te laten sluiten.

Inhoud

Je werkt aan het omschrijven van je:
• Persona
• Diens behoeften tijdens de klantreis

Nazorg

Via de email ontvang je feedback en tips van mij via over de door jou omschreven Persona en diens Klantreis. (Bij een workshop, of 1-op-1 sessie, mail je jouw input in de twee weken na dato.)

Vorm

• Een workshop van één dagdeel met 8-10 ondernemers onder begeleiding van mij en communicatieadviseur André Klijnsma.
• Eén strategische sessie 1 op 1 met mij.
• Zelf aan de slag gaan met behulp van het boek ‘Maak wat moois van je merk met DIY Branding’.

Voorwaarde

Het omschrijven van je Persona gaat het makkelijkst als je goed weet wat je waarom doet, voor wie en op welke bijzondere manier en als je dat hebt omschreven in iets als een MerkKompas. Het kan ook handig zijn als je al een MerkStem omschreven hebt.

Investering

Groepsworkshop: € 195,- exclusief btw
1-op-1 sessie: € 390,- exclusief btw
Feedback via de mail op DIY Persona en Klantreis: € 70,- exclusief btw
Boek ‘Maak wat moois van je merk met DIY Branding’: € prijs volgt inclusief btw

Aan de slag met je Persona

Heb je zin om je Persona en diens klantreis te omschrijven? Laat me weten welke aanpak het best bij jou past.